Recent bekeken vakanties

Er zijn geen gegevens gevonden
Er zijn geen gegevens gevonden

Recent bekeken vakanties

Er zijn geen gegevens gevonden
Er zijn geen gegevens gevonden

Recent bekeken vakanties

Er zijn geen gegevens gevonden
Er zijn geen gegevens gevonden

Verzekeringen

Relaxt op reis

,
,
Verzekeringen

Ontspannen op vakantie gaan dankzij de dekking van een reis- en annuleringsverzekering

Bij Buitengewoon Reizen is het mogelijk om gelijktijdig met het reserveren van jouw droomvakantie ook een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Dit biedt een solide vangnet en beveiligt je tegen onvoorziene uitgaven. Buitengewoon Reizen heeft met aandacht a.s.r. gekozen als hun partner voor verzekeringen, overtuigd van hun vermogen om jou de meest uitgebreide bescherming te bieden.

Vraag je je af of je reiskosten vergoed worden bij annulering wegens COVID-19? Of het mogelijk is om je reis voortijdig te beëindigen als je beste vriend(in) ziek wordt? Of wat te doen bij verlies van je bagage?

Voor al deze vragen en meer, verken de volgende links:

a.s.r. Kortlopende Reisverzekering
a.s.r. Kortlopende Annuleringsverzekering

Mocht je je verzekering niet via Buitengewoon Reizen geregeld hebben en meer informatie willen over specifieke voorwaarden, neem dan contact op met je eigen verzekeringsmaatschappij.

Schadeclaim indienen

Mocht je te maken krijgen met schade, dan biedt a.s.r. de mogelijkheid om meteen actie te ondernemen door een schadeclaim online in te dienen. Dit proces verloopt soepel en efficiënt via het online schadeformulier op hun website. 

Bij het indienen van je schadeclaim is het van groot belang om goed voorbereid te zijn. Verzamel daarom alle relevante documentatie die met de schade te maken heeft. Denk hierbij aan nota’s van eventuele reparaties of aankopen, garantiebewijzen van beschadigde artikelen, verklaringen die de schade ondersteunen, en elk ander bewijs dat je claim kan staven. Hoe completer en duidelijker je de informatie en bewijsstukken aanlevert, des te vlotter en efficiënter kan a.s.r. de afhandeling van jouw schadeclaim realiseren.

a.s.r. Kortlopende Reisverzekering

De premie is een vast bedrag per persoon per dag.

Meer informatie over de dekkingen? De algemene verzekeringsvoorwaarden voor deze kortlopende reisverzekering kun je hier vinden en de verzekeringskaart hier.

FAQ | COVID-19 - voor de reisverzekering

Heb ik dekking op mijn reisverzekering als ik wil afreizen naar een land waarvoor het reisadvies code groen, geel of oranje is?

Er is dekking als op het moment van vertrek vanuit Nederland er voor het land van bestemming een reisadvies code groen, geel of oranje is afgegeven. Geldt er in het land van je reisbestemming een quarantaineverplichting bij aankomst? Dan zijn de extra reis- en verblijfskosten niet verzekerd.

Mijn reisbestemming heeft code rood. Biedt mijn reisverzekering dekking als ik (medische) kosten moet maken door het coronavirus?

Je bent niet verzekerd als je toch naar je reisbestemming gaat en een corona-gerelateerde schade oploopt of daarvoor kosten moet maken. Dit geldt ook als het reisadvies voor je bestemming tijdens je reis wordt aangepast van code rood naar de code groen, geel of oranje. Voor niet corona- gerelateerde schade heb je wel dekking op je reisverzekering.

Is er dekking op mijn reisverzekering als het reisadvies tijdens mijn reis wordt aangepast?

Ben je op je bestemming en wordt tijdens je vakantie het reisadvies aangepast van code groen, geel of oranje naar code rood? Neem dan contact op met ons, de luchtvaartmaatschappij of Buitenlandse zaken en volg hun adviezen op. Verlaat zo snel mogelijk het land als dat wordt geadviseerd door de Nederlandse overheid.

De dekking van je verzekering loopt door tot de einddatum van je reisverzekering of tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren. Blijf je langer op je vakantiebestemming, terwijl je redelijkerwijs wel naar huis kunt terugkeren? Dan ben je niet meer verzekerd voor schade die gerelateerd is aan corona. Je bent nog wel verzekerd voor schade die niet gerelateerd is aan corona. Zoals medische kosten als gevolg van een beenbreuk of bagage die wordt gestolen. Mits je de betreffende rubrieken hebt meeverzekerd.

De kosten van vervroegde terugkeer als gevolg van een veranderd reisadvies zijn niet gedekt op een reisverzekering.

Ik ben op reis en heb extra reis- en verblijfskosten, omdat ik door het coronavirus langer op mijn reisbestemming moet blijven. Is dit verzekerd?

Extra reis- en verblijfkosten zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens je reis en na akkoord door de alarmcentrale SOS International: 020-651 57 77. Neem in andere gevallen contact op met ons, het hotel of  de vervoersmaatschappij. Een positieve besmetting met het coronavirus, aangetoond middels een PCR-test of Antigeen-test, beschouwd a.s.r. als ernstig ziek zijn.

a.s.r. Kortlopende Annuleringsverzekering

De premie is een percentage van de gehele reissom plus verzekeringsbelastingen en poliskosten.

Meer informatie over de dekkingen? De algemene verzekeringsvoorwaarden voor deze kortlopende annuleringsverzekering kun je hier vinden en de verzekeringskaart vind je hier.

FAQ | COVID-19 - voor de annuleringsverzekering

Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik een reis boek naar een land met het reisadvies code groen of geel?

Je hebt de normale dekking op onze kortlopende- en doorlopende annuleringsverzekering als het reisadvies naar je bestemming groen of geel is op het moment dat je je reis boekt. Dit geldt ook voor de Allrisk annuleringsdekking en de garantieannuleringsverzekering.

Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik een reis boek naar een land met het reisadvies code oranje of rood?

Je hebt de normale dekking op de kortlopende- en doorlopende annuleringsverzekering als het reisadvies naar je bestemming oranje of rood is op het moment dat je je reis boekt. Dit geldt ook voor de garantieannuleringsverzekering. Heb je een annuleringsverzekering met de Allrisk annuleringsdekking, dan krijg je om de annuleringsreden oranje/rood reisadvies geen vergoeding op de Allrisk annuleringsverzekering. Dit is dan geen onzekere gebeurtenis en was al bekend op het moment van boeken.

Is er dekking voor de annuleringskosten als ik mijn reis wil annuleren vanwege een aangepast reisadvies?

Op de standaard annuleringsverzekering en de garantie annuleringsverzekering bestaat alleen dekking voor in de polis genoemde verzekerde gebeurtenissen. Alle andere redenen om jouw reis te annuleren zijn daarom niet verzekerd. Aangepaste reisadviezen zijn niet genoemd en vallen dus niet onder de dekking.

Heb je je reis geboekt en een Allrisk annuleringsdekking gesloten toen het reisadvies voor je bestemming groen of geel was? Dan vergoedt a.s.r. 75% van de annuleringskosten als je je reis nu zelf annuleert, vanwege het gewijzigde reisadvies.

Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik onverhoopt eerder terug ben gekeerd vanwege een gewijzigd reisadvies? Bijvoorbeeld van code geel naar code oranje of rood.

De standaard annuleringsverzekering en de garantie annuleringsverzekering bieden hiervoor geen dekking. Heb je een Allrisk annuleringsdekking? Dan vergoedt a.s.r. de niet gebruikte reisdagen voor 75%.

Als ik op de luchthaven door de luchtvaartmaatschappij wordt geweigerd voor mijn vlucht. Is dit dan gedekt?

Een luchtvaartmaatschappij heeft het recht om een reiziger te weigeren op een vlucht. Bijvoorbeeld als je niet de juiste reisdocumenten hebt, of om redenen op het gebied van gezondheid, veiligheid of beveiliging. Dus ook in deze situatie kan dit voor komen.

Als je geweigerd wordt op een vlucht dan kun je mogelijk een vergoeding claimen bij de luchtvaartmaatschappij. Op de standaard annuleringsverzekering en de garantie annuleringsverzekering is het geweigerd worden op een vlucht geen verzekerde gebeurtenis. Heb je een Allrisk annuleringsdekking? Dan kun je eventueel 75% van de niet gebruikte reisdagen claimen. Hierbij houdt a.s.r. rekening met de vergoeding die je van je luchtvaartmaatschappij hebt gekregen.

Het coronavirus is bij mij of mijn verzekerde reisgenoot vastgesteld door middel van een PCR-test of Antigeen-test. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking?

Is het coronavirus bij jou of je reisgenoot aantoonbaar vastgesteld met een PCR-test of Antigeen-test? De standaard annuleringsverzekering, garantie annuleringsverzekering en de Allrisk-annuleringsverzekering bieden dan dekking voor het annuleren van een nog te beginnen reis, omdat je zelf of je reisgenoot corona heeft. Ongeacht of je wel of geen klachten hebt. Is het coronavirus bij jou of je reisgenoot aantoonbaar vastgesteld op het moment dat je op reis bent en terug naar huis wilt reizen? Dan biedt de annuleringsverzekering geen dekking. Je komt mogelijk wel in aanmerking voor een vergoeding via de annuleringsverzekering als je door je besmetting op wordt genomen in het ziekenhuis. Indien je een reisverzekering hebt, kun je mogelijk ook een vergoeding krijgen voor extra reis- en verblijfskosten.

Een uitslag van een zelftest is niet voldoende. a.s.r. accepteerd alleen een uitslag door middel van een PCR-test of Antigeen-test afgenomen door de GGD of een commerciële aanbieder, de kosten van deze test worden niet vergoed.

Let op: Na een besmetting met het coronavirus kun je nog enkele weken positief testen op het virus. Test je binnen 8 weken na je eerdere uitslag of ontvangst van het herstelbewijs nogmaals positief en wil je op grond van deze nieuwe positieve test annuleren? In dat geval is er geen dekking. a.s.r. ziet de positieve uitslag van deze test namelijk niet als onverwacht en onvoorzien.

Krijg ik de annuleringskosten vergoed als ik mijn reis vanwege (gewijzigde) inreisbeperkingen wil annuleren?

Nee, gezien de huidige situatie en ontwikkelingen ziet a.s.r. opgelegde inreisbeperkingen of andersoortige maatregelen om te kunnen en mogen reizen niet als onzeker en daarmee niet meer als onverwacht en onvoorzien.

Vanaf 1 januari 2022 beschouwd a.s.r. inreisbeperkingen en maatregelen, zoals een vaccinatieverplichting om te kunnen reizen, een verplichte quarantaine bij aankomst, (zelf)testverplichtingen voor, tijdens of na de reis om te kunnen reizen, en het niet krijgen van een visum vanwege inreisbeperkingen, niet meer als onverwacht en onvoorzien. Dit geldt ook als deze beperkingen of maatregelen voor je specifieke reisbestemming nog niet bekend waren op het moment van boeken, gezien de toename aan maatregelen voor verschillende reisbestemmingen.

Hierdoor kan er geen aanspraak gemaakt worden op de dekking van de (allrisk)annuleringsverzekering indien je je reis hieromtrent wenst te annuleren.

Biedt het calamiteitenfonds uitkomst?

Het Calamiteitenfonds biedt geen dekking voor ziektes. De definitie van een calamiteit in de garantieregeling is: “een door molest of een natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.” Bij ziektes en epidemieën is daarvan geen sprake. Bezoek de website van het Calamiteitenfonds voor meer informatie.

FAQ | Overige vragen aangaande verzekeringen

Word ik vergoed voor een langer verblijf wanneer ik of één van mijn medereizigers ernstig ziek is?

Ja met een reisverzekering van a.s.r. zijn bijkomende kosten gedekt als jij of één van jouw medereizigers tijdens de vakantie ernstig ziek is geworden en je hierdoor langer op jouw vakantiebestemming moet blijven. 

Heb ik een eigen risico?

Met het reisverzekeringspakket "optimaal" van a.s.r. heb je geen eigen risico en is je geld meeverzekerd.

Ben ik verzekerd tegen extra kosten wanneer ik eerder naar huis moet i.v.m. het overlijden of een ernstige ziekte van een familielid?

Met een reisverzekering van a.s.r. ben je verzekerd tegen onvoorziene en noodzakelijke extra reiskosten die gemaakt moeten worden door overlijden of ernstige ziekte (ook COVID-19), van een niet meereizend en direct familielid (1e of 2e graad).

Staat jouw reden tot annulering niet in de voorwaarden?

Met een ALL-RISK annuleringsverzekering heb je recht op een vergoeding van 75% van de kosten, 25% van de kosten blijven voor eigen rekening.

Bedankt voor je aanmelding

Vanaf nu mis je niks meer!