Persoonlijke reiswensen

Algemeen
Verblijfsbasis
Type Accommodatie
Hulpmiddelen te huur
Prijsklasse

Algemene informatie

Aansprakelijkheid

Buitengewoonreizen.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kennelijke fouten en/of vergissingen op haar website. Alle op de Buitengewoonreizen.nl vermelde informatie is onder voorbehoud van wijzigingen.

Aansprakelijkheid voor, tijdens en na het vliegen

Uiteraard worden er alle voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat uw rolstoel voor, tijdens of na de vlucht beschadigd raakt. Wij verzoeken u daartoe alle losse onderdelen, zoals het zitkussen en de voetsteunen, mee te nemen in uw handbagage (dit is extra toegestane handbagage!). Is dat niet mogelijk, dan kunnen losse onderdelen met tape vastgeplakt worden aan de rolstoel. De luchtvaartmaatschappijen vervoeren uw rolstoel onverpakt of in de door u aangeleverde verpakking.

Bij schade, raadt Buitengewoonreizen.nl aan om ALTIJD een schadeformulier op de luchthaven in te vullen en deze eerst te claimen bij de luchtvaartmaatschappij. Wanneer deze niet meewerkt dan kan dit in bepaalde gevallen bij uw verzekeringsmaatschappij tot een bepaald bedrag.

Buitengewoonreizen.nl kan niet hiervoor aansprakelijk worden gesteld voor beschadigingen voor, tijdens en na het vliegen.

Algemeen

Buitengewoon Reizen kan op diverse bestemmingen hulpmiddelen en zorg regelen. Hulpmiddelen en zorg vallen echter buiten de reisovereenkomst.
Buitengewoon Reizen treedt op als uw tussenpersoon m.b.t. de reservering van zorg/hulpmiddelen. De gegevens van de leverancier en de prijs van de bevestigde reservering van zorg/hulpmiddelen staan op de reservering vermeld. Voor de levering en kwaliteit van deze zorg/hulpmiddelen is uitsluitend de leverancier verantwoordelijk. Bij klachten over deze zorg/hulpmiddelen dient u met de leverancier contact op te nemen. De voorwaarden van de leverancier kunt u vinden op de website van de leverancier. Wij dragen als tussenpersoon geen verantwoordelijkheid voor de levering en kwaliteit van de gereserveerde hulpmiddelen. Op onze dienstverlening verklaren wij de ANVR-Boekingsvoorwaarden van toepassing. U kunt deze voorwaarden vinden op www.anvr.nl/consumentenvoorwaarden.pdf

Tarieven gegeven in onze reisvoorstellen zijn onder voorbehoud van wijzigingen, toeslagen en eventuele onzorgvuldigheden.

Luchtvaartmaatschappijen hebben het recht u te weigeren indien de naam in uw vliegticket niet overeenkomt met de naam in uw paspoort. Daarvoor is het essentieel dat het aanvraagformulier correct ingevuld wordt qua persoonsgegevens (eerste voornaam volgens paspoort, volledige achternaam, bij vrouwen de meisjesnaam, correcte geboortedatum).
Voor de kosten van het eventueel opnieuw moeten uitschrijven van vliegtickets of het wijzigen van persoonsgegevens zijn wij niet aansprakelijk. Deze kosten zijn voor de passagier.

Bij elke boeking wordt € 35,00 aan reserveringskosten in rekening gebracht. Bij het aanvragen van essenties zijn wij (bij een aantal Nederlandse touroperators, zie ANVR voorwaarden) verplicht om essentie- en communicatiekosten in rekening te brengen.

Annulering

Het annuleren van uw reis is alleen mogelijk tijdens kantooruren, te weten van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur.

BTW voorbehoud

Mochten gedurende de geldigheid van dit programma BTW tarieven worden gewijzigd in zowel binnen- als buitenland, dan behoudt Buitengewoonreizen.nl zich het recht voor deze door te berekenen.

Contact gegevens

Buitengewoon Reizen
Diezerkade 3
8021 CW Zwolle
T - 038-4557030
F - 038-4557035
info@buitengewoonreizen.nl
KvK: 05076604

Diëten

Indien u een speciaal dieet heeft, dient u dit bij reservering door te geven. Buitengewoonreizen.nl zal de luchtvaartmaatschappij en accommodatieverschaffer hierover informeren.
Houd er echter rekening mee dat de invulling hieromtrent voor verantwoording is van de aanbieder van de dienst.

Foto’s

Buitengewoonreizen.nl tracht met het publiceren van de foto’s een zo reëel mogelijk beeld van de accommodatie te geven. Het kan echter voorkomen dat u bijvoorbeeld een ander interieur aantreft, dan dat de foto weergeeft. Ook bij appartementen, waarbij er meerdere zijn in een complex, geven de foto’s een beeld van hoe het eruit kan zien. Er kunnen echter verschillen zijn in inrichting en grootte.

Prijsberekening

Buitengewoonreizen.nl tracht een zo goedkoop mogelijke inkoopprijs te bewerkstelligen, met als doel een zo aantrekkelijk mogelijke verkoopprijs. Buitengewoonreizen.nl kan echter niet verantwoordelijk worden gesteld voor de verkoopprijs, welke ter plaatse wordt gevraagd.

Reisbescheiden

Uw reisbescheiden/tickets worden 7 tot 10 dagen voor uw vertrek verstuurd. Dit gebeurt echter alleen indien de laatste betaling is ontvangen.

Reisdocumenten

Vanaf 26 juni 2012 moeten volgens informatie van de overheid, ook kinderen een eigen reisdocument hebben. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebber. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig. Dit is het gevolg van een wijziging van Europese regelgeving die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen. Hierin wordt het beginsel van één persoon per paspoort (1p-1p) geregeld.

Naar welke landen kan ik reizen met de Nederlandse identiteitskaart?

Met de Nederlandse identiteitskaart kunt u reizen naar de volgende landen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/naar-welke-landen-reizen-met-nederlandse-identiteitskaart
Buiten de lijst van de bovenstaande landen bent u verplicht om met paspoort te reizen.

LET OP

Bij het invullen van uw gegevens dient u erop te letten dat deze overeenkomen met de gegevens zoals in uw paspoort vermeld. Komen deze gegevens niet overeen, dan kunt u zelfs geweigerd worden op de vlucht.
BELANGRIJK: de letter ''O'' komt niet voor in een Nederlands paspoortnummer. U dient te allen tijde het cijfer ''0'' te gebruiken. Op het formulier zijn de vragen gemarkeerd met een * van belang voor uw reistoestemming.

Reisduur

De reisduur staat in hele dagen vermeld, waarbij de dag van vertrek en aankomst zijn meegeteld. Houdt u hiermee rekening met betrekking tot uw reisverzekering.

Rijbewijs

Om een auto te huren moet je over een geldig rijbewijs beschikken. Verhuurders buiten de EU vragen ook vaak om een Internationaal Rijbewijs (verkrijgbaar bij de ANWB winkels), een paspoort of identiteitskaart en vrijwel altijd om een creditcard. Veel verhuurmaatschappijen stellen een minimum en/of maximum leeftijd voor het huren van een auto en eisen dat de huurder reeds een aantal jaren in het bezit is van een rijbewijs. Zie voor meer informatie de autohuur pagina.

Wijzigingen reissom

Reissommen zijn gebaseerd op prijzen, belastingen en heffingen zoals deze ons ten tijde van publicatie bekend waren. Wij behouden ons het recht om de reissom te wijzigen indien de vervoerskosten en verschuldigde heffingen daartoe aanleiding geven. Verhoging van deze kosten zullen daarbij netto, dus zonder opslag, worden doorberekend.

Animatie

Bij de beschrijving van de accommodaties wordt soms gesproken over animatie. Deze animatie wordt verzorgd door de accommodatieverschaffer, die om wat voor een reden dan ook hierin wijzigingen kan aanbrengen (zeker in voor- en naseizoen en winter). Buitengewoonreizen.nl kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gehouden.

Kluisje

Bij veel appartementencomplexen en hotels is een kluisje aanwezig, wanneer u hiervan gebruik wenst te maken dient u hiervoor ter plaatse te betalen.

Sterren bij de hotels

Bij veel appartementen en hotels staat het aantal sterren welke in de betreffende landen aan deze accommodatie wordt gegeven. Deze classificatie is echter niet altijd vergelijkbaar met de Nederlandse richtlijnen.
** sterren: eenvoudig, maar net hotel
*** sterren: middenklasse hotel
**** sterren: luxe hotel
*****sterren: zeer luxe hotel

Verzorging

Er zijn 4 verzorgingsmogelijkheden:
• -Logies (L): maaltijden zijn niet inbegrepen
• -Logies & ontbijt (LO): het ontbijt is inbegrepen
• -Halfpension (HP): het ontbijt en het diner zijn inbegrepen
• -Volpension (VP): het ontbijt, de lunch en het diner zijn inbegrepen.
Het kan echter voorkomen dat door vluchttijden en vertragingen maaltijden op de dag van aankomst of vertrek niet kunnen worden uitgevoerd. Buitengewoonreizen.nl is hiervoor niet verantwoordelijk. Indien door een fout van de accommodatieverschaffer (of in de reisbescheiden) er maaltijden worden verstrekt die niet bij boeking opgegeven zijn, dan zijn de mogelijke kosten die daaruit voortkomen niet te verhalen op Buitengewoonreizen.nl.

Vluchten

Voor de luchtvaartmaatschappij is het van belang om te weten of u zelfstandig kunt lopen, trap kunt lopen of helemaal niet kunt lopen. Meld dit duidelijk bij uw boeking. Op basis van deze informatie wordt voor de juiste begeleiding op de luchthaven gezorgd. Ook adviseren wij u om 2,5 uur voor vertrek in te checken zodat u voldoende tijd heeft om uw rolstoel rijklaar te maken.

Wanneer u ervoor kiest zelf naar de gate te rijden, dan dient u dat van te voren bij uw reservering aan te geven. Uw rolstoel wordt in dat geval bij de incheckbalie als reisbagage geregistreerd en bij de gate in het laadruim van het vliegtuig gezet.

Uiteraard worden er alle voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat uw rolstoel voor, tijdens of na de vlucht beschadigd raakt. Wij verzoeken u daartoe alle losse onderdelen, zoals het zitkussen en de voetsteunen, mee te nemen in uw handbagage (dit is extra toegestane handbagage!). Is dat niet mogelijk, dan kunnen losse onderdelen met tape vastgeplakt worden aan de rolstoel. De luchtvaartmaatschappijen vervoeren uw rolstoel onverpakt of in de door u aangeleverde verpakking.

Bij schade, vul ALTIJD een schadeformulier in op de luchthaven en claim deze schade altijd eerst bij de luchtvaartmaatschappij. Wanneer deze niet meewerkt dan kan dit in bepaalde gevallen bij uw verzekeringsmaatschappij tot een bepaald bedrag.

Luchtvaartmaatschappijen hebben op elke luchthaven rolstoelen beschikbaar. Omdat deze ongeschikt zijn om door uzelf met de hand te worden voortbewogen, dient iemand van het grondpersoneel of uw reisgenoot de stoel voor u te duwen. Voor vervoer tussen de gate en uw stoel in het vliegtuig wordt een kleiner type rolstoel gebruikt.

Ter verhoging van de veiligheid en om redenen van privacy mogen passagiers met mobiliteitsbeperkingen het eerst aan boord gaan. Om dezelfde redenen wordt passagiers met mobiliteitsbeperkingen na aankomst op de plaats van bestemming verzocht het vliegtuig als laatste te verlaten. Bij een tussenlanding kan u verzocht worden om uit te stappen.

Waarborgsom

Het kan voorkomen dat u ter plaatse een waarborgsom dient te betalen. Deze ontvangt u retour indien er ter plaatse geen gebreken zijn ontstaan.

Elektriciteit

Wereldwijd zijn er grote verschillen in de omgang met elektriciteit. Om er voor te zorgen dat u goed voorbereid aan uw reis naar het buitenland begint, hebben wij alle noodzakelijke details voor u op een rij gezet. Vraag een medewerker om meer informatie over de bestemming waar uw heen gaat.

Eten en drinken

Lekker eten op vakantie: Hoe belangrijk is dat voor jou? Vraag een medewerker om meer informatie over de verschillende mogelijkheden van restaurants & bars van de bestemming waar uw heen gaat.
Voor personeel zie de kaart van de bestemming, hier staan de restaurants & bars & clubs in de omgeving van de accommodatie in.

Geldzaken

Het beste is om in plaats van veel contant geld, een credit card of bankpas mee te nemen (afhankelijk waar u heen gaat). U heeft tevens een vaak credit card nodig wanneer u een auto, camper of villa huurt, dit in verband met de borgsom. Ook wordt in veel hotels om een credit card gevraagd.

Verzekeringen

Een onbezorgde vakantie vraagt om goede verzekeringen.

Vakantie is iets om naar uit te kijken, om van te genieten. Een goede reisverzekering mag daarbij niet ontbreken. Met een reisverzekering van de Europeesche Verzekeringen bent u uitstekend verzekerd.
Deze verzekering biedt u een optimale dekking voor financiële risico's. Bovendien staat in geval van nood de alarmcentrale SOS International 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar, wereldwijd. Zie hier meer informatie over verzekeringen.

Staat jouw vraag er niet tussen: Neem dan contact met ons via info@buitengewoonreizen.nl of bel ons +31 (0) 38 455 70 30.